torsdag 30. august 2012

Egg

I dag fikk vi en oppgave der vi skulle ta bilder av egg. Jeg prøvde å sette eggene sammen med forskjellige elementer som brøt kontrasten til den gjevne hvite overflaten til eggene. Jeg ville også ut i naturen og finne komposisjoner. Fokus på idé, komposisjon og lys. Her er mine bilder.
 































Her har jeg lagt eggene i gresset i hagen. Jeg synes eggene kom frem og fikk en fin kontrast til det grønne. Ideen var å finne en farge som var like sterk som fargen på eggene. Jeg ville også finne et element som var mykt i forhold til eggeskallet. Komposisjonen jeg valgte var å ta et bilde og bekjære det slik at kun ett egg fult i fokus. Jeg la også gresset slik at det skar gjennom overflaten på egget. Lyset er naturlig, flatt og mykt. Eggene reflekterer også i gresset.





























Her har jeg lagt eggene i en sandkasse. Ideen var å finne et element som var grovt slik at det ble en fin kontrast til den gjevne overflaten på eggene. Komposisjonen er enkel, eggene ligger slik at de blir sett fra forskjellige vinkler, og plassert høyt i venstre hjørne. Lyset er flatt, naturlig mykt.


































Ideen her var å bruke hendene til min pappa og legge eggene i dem. Fordi dette har blitt gjort før ba jeg ham stikke hendene sine i jorden i bedet først, slik at enda et element ble lagt til. Komposisjonen ble mer fokusert fordi jeg beskar bildet slik at ikke begge hendene eller eggene viste. Jorden synes jeg også ble et fint tillegselement. Lyset er mykt, flatt og naturlig.





































Ideen til dette bildet er litt morsom. Min far driver og bygger ny vegg på huset vårt. Han har derfor en stor sag i hagen, og på grunn av dette kommer det masse sagspon på buskene våre når han skjærer til materialet. Her har jeg satt et egg opp på en lang pinne eg satt den mellom buskene. Min far skar litt med sagen etter egget ble plassert mellom bsukene slik at det også ble sagspon på egget. Jeg synes det ble veldig spesielt. Det er ikke hver dag en ser slikt i naturen. Komposisjonen var å sette sammen flere elementer som ikke naturlig tilhørighet med hverandre. Lyset er naturlig, flatt og mykt, eggene reflekterer også noe lys.





























Jeg likte denne ideen så godt at her er et til bilde med sagsponet i buskene. Her er ideen, og lyset likt som i forrige bilde. Komposisjonen er at egget er mer på avstand i dette bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar