torsdag 20. september 2012

Lukkertid med lys

Jeg prøvde også ut lukkertiden med lys. Jeg brukte en lampe i taket på Vågen vgs.




























Her brukte jeg en kort lukkertid 1/250. Her ser vi at objektet er frøset og helt i fokus. Taket som egentlig er hvitt, ble helt mørkt. Dette er fordi den korte lukkertiden slipper inn alt for lite lys til at det tar opp alt lyset i rommet.


























Her brukte jeg en lukkertid på 1" og beveget kameraet rundt.






































Disse bildene er tatt med en lukkertid på 2". Kameraet ble igjen beveget i forskjellige rettninger. Man ser at linjene som lyset lager blir mer uklare og sløret med en lukkertid på 2" enn med 1". Det siste bilde prøvde jeg å lage skrålinjer og det kom fint frem.















































Til slutt brukte jeg en lukkertid på 5". Her blir linjene enda mer uklare og sløret, og lyset blit hvitt i stedet for gult som lyset i de andre bildene. Dette er igjen på grunn av at det blir tatt opp mer lys ettersom det er lenger lukkertid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar